Overal waar je jouw personeel en/of bezoekers de nodige veiligheidsafstand wil helpen bewaren om COVID-19- of coronabesmettingen te voorkomen, is er nood aan duidelijke signalisatie.
PHI DATA heeft een aantal Printing & Labelling-oplossingen voor jou die het je mogelijk maken om hier snel en eenvoudig op in te spelen met gepersonaliseerde vloer- of wandstickers, signalisatieborden enz.

PHI DATA biedt de keuze uit 2 all-in pakketten

1. In kantooromgevingen: COVID-19 All-in DESKTOP PACKAGE

Epson C3500

Bestaat uit:

  • Epson Kleurenprinter C3500
  • Software voor het creëren van uw labels
  • 1 rol labels (tot max. 102 x 152mm)
  • 4 Inktpatronen
  • Installatie + opmaak van 4 labels in de software

Prijs: € 1 995,00

2: In industriële of warehouse-omgevingen: COVID-19 All-in INDUSTRIAL PACKAGE

Epson C6500

Bestaat uit:

  • Epson Kleurenprinter C6500 (tot A4 formaat)
  • Software voor het creëren van uw labels
  • 1 rol labels
  • 4 Inktpatronen
  • Installatie + opmaak van 4 labels in de software

Prijs: € 3 995,00

Kant-en-klare etiketten, stickers enz. voor Covid-19-signalisatie

Uiteraard kan je ook apart etiketten, wand- en vloerstickers, signalisatieborden e.d. bij ons bestellen. We hebben voor u enkele kits samengesteld met telkens 5 soorten labels met respectievelijk 10, 50 en 100 exemplaren:

  • 50 stuks (5 x 10 stuks)          € 350,00
  • 250 stuks (5 x 50 stuks)    € 1 700,00
  • 500 stuks (5 x 100 stuks)  € 3 300,00
stickers PLS 448x271 300x181 1

In professionele omgevingen zoals fabrieken of productieruimtes, magazijnen, grote bouwwerven of labo’s, is het perfect mogelijk safety distancing toe te passen om besmettingen met het coronavirus/Covid-19 te voorkomen. Het is vooral belangrijk medewerkers te helpen de maatregelen te volgen en hun gevoel van veiligheid en welzijn te vergroten. Daarom ontwikkelde PHI DATA SmartProximity, een nieuwe Smart Edge-oplossing die medewerkers actief helpt afstand te houden en hen toelaat op een veilige en comfortabele manier het werk uit te voeren.

PHI DATA LinkedIn Content2 1030x538 1

Plug & play-pakketten

Proximity warning

Proximity Warning, de niet-geconnecteerde versie bestaat uit wearables (tags, type badge), die onderling signalen uitwisselen Wanneer werknemers te dicht bij elkaar komen, wordt dit gedetecteerd en krijgt elke drager een alarm te horen, trilt de wearable en licht de led op.

We gebruiken hierbij de UWB (Ultra Wide band)-technologie voor nabijheidsdetectie voor een nauwkeurigheid tot op enkele centimeters.

Smart tags only

De Smart Tags Only SmartProximity versie met smart tags maar zonder softwareplatform kan men te allen tijde upgraden naar een connected oplossing mits toevoegen van een package met gateway(s), Cloud applicatiesoftware en 4G communicatie-abonnementen.
Bekijk hier het schema.

2 Connected solution pakketten

Met de Connected SmartProximity-oplossing worden de gegenereerde alarmen van de smart tags in realtime doorgestuurd over een lokaal LoRa-netwerk naar de Gateway die op zijn beurt alles doorstuurt naar de Cloud over 4G. Bekijk hier het schema.

De SmartProximity-oplossing wordt kant-en-klaar geleverd en is eenvoudig in gebruik: de gateway gaat in de stekker en de tags voor de wearables worden gebruiksklaar geleverd.

KMO connected solution pakket

Bestaat uit een doe-het-zelf starterskit :

  • SmartProximity gateway
  • 50 tags voor 50 personen
  • Jaarlicentie voor 1 gateway en 50 personen, inclusief Cloud Dashboard

Enterprise sonnected solution pakket

Bestaat uit de doe-het-zelf Enterprise Kit:

  • SmartProximity gateways
  • 200 tags voor 200 personen
  • Jaarlicentie voor 3 gateways en 200 personen, inclusief Cloud dashboard

Beide pakketten kunnen uitgebreid worden met een Expansion Kit (een pak van 50/100/200 tags en een jaarlicentie voor 50/100/200 personen).

Toekomstbestendige investering: je kan met de UWB hardware eenvoudig upgraden naar andere veiligheidsoplossingen zoals een vorklift naderingswaarschuwing of een man down-alarm. Daarnaast kan je ook kiezen om later naar een asset management oplossing over te gaan. Bekijk hier het schema voor een Extended Connected versie. Jouw investering rendeert zo op langere termijn.

Kies voor een operationele leasingformule zodat je geen investeringsbudget moet voorzien.

Gedetailleerde insights

Alle events worden in de Cloud opgeslagen en kunnen, indien nodig, worden gerapporteerd. Er worden – in lijn met de GDPR-richtlijnen – geen persoonlijke noch locatiegegevens opgeslagen: je kan namelijk anonimiseren door User ID’s (UID) of een andere nummering te gebruiken. Bij eventuele nieuwe besmettingen kan je snel actie ondernemen: uit de rapportage kan je immers eenvoudig afleiden bij welke drager (UID) alarmen zijn afgegaan, en welke andere medewerkers met deze persoon in contact zijn geweest. Hierdoor kan je ook eenvoudig tracen wie dient getest te worden en eventuele bedrijfsprocessen aanpassen, zonder het hele bedrijf tijdelijk te moeten sluiten.

Benieuwd hoe SmartProximity werkt?
Bekijk de video en alles wordt meteen duidelijk!

Nota: Deze video werd in februari 2020 opgenomen, voordat de voorschriften rond het dragen van een mondmasker doorgevoerd werden.

6 Voordelen van de smartproximity-oplossing voor safety distancing

  • Snel te implementeren: plug & play-pakket
  • Makkelijk en comfortabel in gebruik, met geïntegreerde buzzer, vibratie en led
  • Geen integratie nodig met uw IT-netwerk
  • Upgraden naar een Connected oplossing
  • Geschikt voor verschillende werkomgevingen, zowel binnen als buiten
  • UWB-detectietechnologie voor grote nauwkeurigheid

Smartproximity wordt wereldwijd gebruikt in de ingekleurde landen

PHI map smartproximity 02 1030x687 1

Profel group kiest voor smartproximity!

“Profel investeert in de veiligheid van het personeel en daarom gaan we de SmartProximity-oplossing van PHI DATA testen. Zo maken we het onze medewerkers gemakkelijker om de 1,5 meter afstand te bewaren. Daarnaast kunnen we via de realtime rapportering snel ingrijpen in geval van een coronabesmetting en de juiste personen vinden die zich moeten laten testen – terwijl we de GDPR-wetgeving respecteren. De plug en play uitrol neemt zeer weinig tijd in beslag en dat is natuurlijk ook een voordeel.”

– Peter Withofs, Logistiek Manager, Profel Group

PROFEL Group pms 250x300 1

In gezondheidsinstellingen met risico’s op het vlak van personeelsveiligheid is het interessant om in real time te weten waar je medewerkers zich bevinden. Dat geldt met name voor organisaties waar patiënten of bezoekers agressief uit de hoek kunnen komen.

Wij maken het mogelijk om medewerkers in gevaar snel te identificeren en te lokaliseren. Met één druk op de knop kan je medewerker aan zijn of haar collega’s laten weten dat hij zich in een gevaarlijke situatie bevindt. Dat gebeurt via een actieve RFID-tag  (wifi, BLE, LoRa) die communiceert naar een DECT of smartphone. Zo kan je meteen hulp uitsturen naar de juiste plaats en voorkomen dat gevaarlijke situaties escaleren.

Het resultaat: medewerkers voelen zich veiliger en kunnen hun job terug met vertrouwen uitoefenen. Bovendien is het mogelijk om de frequentie en de belangrijkste plaatsen van de agressie te analyseren om proactief risico’s te voorkomen.

De meest gebruikte oplossing vandaag is het MobileView-platform van Stanley Healthcare (AeroScout) – meer dan 50 ziekenhuizen in België maken er reeds gebruik van.

De zorg over jouw patiënten is een grote verantwoordelijkheid. Daarom is het belangrijk dat je patiënten eenduidig kunt identificeren op elk moment van hun behandeling. Automatische identificatiesystemen helpen om menselijke fouten van medewerkers uit te sluiten en het welzijn van jouw patiënten te verhogen. Hieronder vind je de Smart Edge-oplossingen voor patiëntveiligheid.

Identificatie

Ideaal voor de healthcare is het gebruik van identificatielabels en polsbandjes, voorzien van een barcode of RFID (Radio Frequency Identification). Die kunnen het aantal fouten bij het toedienen van medicatie, bloedtransfusies en chirurgische ingrepen drastisch verminderen. Verder verlaagt het papierwerk en verhoogt de productiviteit van jouw medewerkers, omdat ze minder manuele checks moeten doen.

Dwaaldetectie

Daarnaast bieden we oplossingen voor dwaaldetectie en -preventie voor ziekenhuizen en zorginstellingen. Hierbij geven we elke bewoner een kleine zender (RFID-tag) mee en bewaken we uitgangen via deurcontrollers. Probeert een patiënt buiten te raken, dan krijgt de verpleegkundige een alarm door op een scherm, een DECT of een smartphone. We kunnen er zelfs voor zorgen dat jouw medewerkers bij een alarm de naam en een foto van de patiënt of bewoner op een scherm of smartphone kan zien.

Mobiel oproepsysteem

Met ons draagbaar oproepsysteem waarbij de patiënt op een knop drukt om hulp te vragen, kan de patiënt zich vrij bewegen op de afdeling of zelfs bv. naar het cafetaria gaan. Zijn locatie is altijd gekend.

Interne mug

Bij noodsituaties kan een verpleegkundige op de knop van een tag drukken zodat de interne spoed meteen naar de juiste kamer kan komen met een crashtrolley met medicatie en defibrillator.

De meest gebruikte oplossing vandaag is het MobileView-platform van Stanley Healthcare (AeroScout) – meer dan 50 ziekenhuizen in België maken er reeds gebruik van.