IDdelivery®: Proof of Delivery & Proof of Collect

Optimale opvolging van uw papierloze leveringen, met realtime track & trace informatie

Met IDdelivery, onze Smart Edge-oplossing voor Proof of Delivery & Proof of Collect organiseert en volgt u de leveringen van uw pakketten op een zeer efficiënte manier.

IDdelivery combineert de gebruiksvriendelijke proof of delivery software van PHI DATA met de juiste hardware (een PDA met scanner). Om colli’s op te volgen, krijgen ze een unieke barcode opgekleefd. Die barcode is aan een pakbon gekoppeld. Wanneer een chauffeur de barcode inleest met zijn PDA, wordt dat meteen in de database geregistreerd. Zo valideert IDdelivery de lading voor vertrek. Vervolgens roept de chauffeur met één klik het adres van de eerste klant op, inclusief rij-instructies. De aankomsttijd voor de volgende bestemming wordt berekend en doorgegeven.

Op bestemming wordt elk afgeleverd artikel opnieuw gescand. De klant tekent voor ontvangst op het scherm van de PDA. Indien er problemen zijn met de levering, wordt dat meteen aangegeven. Eventueel met foto’s. En ook betalingen worden feilloos geregistreerd. Vervolgens stuurt het toestel alle informatie door naar de administratie of klantendienst. Er komt geen papierwerk aan te pas, wat niet alleen een aanzienlijke tijdswinst oplevert maar ook financieel interessant is.

IDdelivery versnelt de administratieve afhandeling, verhoogt de productiviteit en vermijdt fouten en discussies na de levering.

Voordelen

  • Efficiënt goederen afleveren (Proof of Delivery) en ophalen (Proof of Collect)
  • Vlot afwijkingen, problemen en schade melden (Proof of Condition)
  • De bijhorende administratie sterk vereenvoudigen en automatiseren
  • In realtime het transport van colli’s (her-)organiseren en opvolgen
  • Naadloos integreren met uw ERP-systeem
  • Gebruiksvriendelijke oplossing

Dit zeggen onze klanten

“Nu al winnen we niet alleen zelf veel tijd bij het verwerken van verzendnota’s zoals vroeger, we kunnen de klant ook beter en centraal informeren waar hun levering zich momenteel bevindt, ongeacht of het transport gebeurt door onze eigen transporteurs of door derden. In de toekomst kunnen we hen zelfs al op de hoogte houden van de voortgang vanaf het moment van de ‘order release’ tot het moment van levering.”

Stijn Hoegaerts, Van Marcke

Febelco

“Een klare kijk op leveringen en transport levert heel wat nuttige informatie op waarmee we bestaande processen verbeteren en nieuwe diensten vormgeven.”

Bruno Mortier, Febelco

Benieuwd naar onze oplossingen inzake proof of delivery en proof of collect?