LabelEasy is een alles-in-één oplossing voor het printen van etiketten op maat van uw bedrijf. Het is een financiële formule waarbij u voortaan print aan een scherpe prijs per etiket. U leest het goed: u betaalt een prijs all-in. U hoeft geen printers meer aan te kopen, u heeft altijd voldoende etiketten, linten en andere verbruiksgoederen op voorraad, en wij staan in voor het onderhoud. Samengevat: u print, wij doen de rest.

Met LabelEasy maakt u het printen van etiketten niet alleen financieel voorspelbaar, de oplossing groeit ook mee met uw organisatie. Met LabelEasy sluit u een transparante overeenkomst die de operationele continuïteit garandeert. Zonder investering vooraf.

Kies voor gemoedsrust met LabelEasy: Eén contract – Eén oplossing – Eén prijs per etiket – Eén aanspreekpunt

Vertrouw op ons!

Met PHI DATA kiest u voor een betrouwbare partner met bijna 40 jaar expertise in alles wat etikettering en printing aangaat. Wij denken mee met onze klanten met als doel de operationele continuïteit te garanderen en processen te optimaliseren.

Onze ervaring en kennis zorgen ervoor dat wij weten welke uitdagingen etikettering vandaag met zich meebrengt. Vertrouw op ons voor een formule die u toelaat om meer met uw kerntaken bezig te zijn. De etikettering kan u met een gerust gemoed aan ons overlaten.

Voordelen

  • Eén aanspreekpunt voor al uw printers, linten, etiketten en verbruiksgoederen
  • Eén transparant contract op maat van uw organisatie
  • Een scherpe, vaste prijs per label
  • Operationele continuïteit gegarandeerd
  • Onderhoud inbegrepen
  • Geen investering vooraf
PHI DATA LabelEasy web

Dit zegt onze expert…

“Met LabelEasy spelen we nog beter in op de huidige behoeften van onze klanten en markttrends. In plaats van apart hun labels te bestellen, printers aan te kopen en onderhoudscontracten af te sluiten, kunnen ze nu bij ons terecht voor een all-in ‘label as a service’-formule. Naast tal van praktische voordelen bieden we bedrijven hiermee in de eerste plaats een enorme gemoedsrust.”

(Rudi Lambrechts, PHI DATA)

… en dit zeggen onze klanten

Ineos

“Voor ons is het belangrijk steeds operationeel te kunnen zijn. PHI DATA zorgt voor die garantie: van proactief onderhoud tot aanvullen van de voorraden.”

(Filip, Ineos Oxide)

essity 1 300x107 1

“De LabelEasy-oplossing beantwoordt aan al onze behoeften, zowel op het vlak van productiviteit als kostenbeheersing.”

(Fabien, Essity)

Volvo text logo 2100x350 1 300x50 1

“Dankzij LabelEasy kunnen wij ons op onze kerntaken richten. PHI DATA is er steeds om alles in de gaten te houden.”

(Kris, Volvo Group Logistics Services)

Printers

Voor een perfecte afdruk op jouw etiketten of documenten is de juiste combinatie van printtechnologie, software en benodigdheden essentieel. Het aanbod printers waarvoor je bij PHI DATA terecht kan is zeer uitgebreid en sluit aan bij de verschillende noden en toepassingen. Of het nu om barcodelabels gaat of om een geïntegreerde RFID-tag, de kwaliteit van het printing materiaal vormt de basis voor een succesvolle oplossing. De juiste keuze van het type printer, de verbruiksmaterialen en de service is dan ook van zeer groot belang. Een goede afdruk van een barcode of een correct geprogrammeerde RFID-tag zorgt voor snelle scanning en minder datafouten en draagt dus bij tot een efficiënte oplossing.

Scanners

Barcodetechnologie is vandaag zo flexibel dat ze gebruikt kan worden voor taken zoals het volgen van de verplaatsing van voorraad, het traceren vanaf de grondstoffen tot een afgewerkt product, of als een manier om de productiviteit te verbeteren door het risico op fouten te verminderen en zo tijd te winnen. Het ontwerpen, afdrukken en aanbrengen van barcodes via labelprinters is nu eenvoudiger dan ooit, waardoor bedrijven die deze technologie toepassen een voorsprong hebben op degenen die nog steeds aarzelen om de sprong te wagen.

Mobiele toestellen

Voor een optimale gegevensverzameling is het belangrijk dat jouw medewerkers kunnen rekenen op de juiste mobiele terminals. PHI DATA biedt een gamma van hoogwaardige en betrouwbare terminals die het mogelijk maken gegevens te verzamelen, te verwerken en uit te wisselen met jouw achterliggende bedrijfssystemen voor een real-time informatiestroom.

Etiketten en benodigdheden

Met meer dan 30 jaar ervaring op het vlak van printmedia (etiketten en benodigdheden) beschikt PHI DATA over een breed aanbod aan etiketten en aanverwante artikelen. PHI DATA adviseert je graag bij de keuze van de juiste benodigdheden voor jouw toepassing.

Voor alles wat printers, scanners, mobiele toestellen en aanverwante verbruiksgoederen betreft kan je steeds contact opnemen via sales@phidata.be. De juiste expert zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om je met raad en daad bij te staan bij de keuze van de toestellen of goederen die het best geschikt zijn voor jouw toepassing en omgeving.

Ontvang en verstuur je vaak grote hoeveelheden goederen ineens? Dan zorgt automatisering aan laad- en loskades voor een forse efficiëntieverhoging. Via een volautomatisch leessysteem laten we toe om onbemand pallets of andere laadeenheden met passieve RFID-tags uit te lezen en in geen tijd. Bovendien is daarbij geen directe zichtlijn nodig om te scannen.

De oplossing is ideaal om de goederendoorvoer aan de laad- en loskades op te drijven. En de leesratio is zeer betrouwbaar. De automatisering laat een precies en onweerlegbaar spoor na van alle in- en uitgaande goederen per kade, mét het exacte tijdstip van de verwerking.

Welke hoge eisen jouw klanten ook stellen, op het vlak van printing en labelling kunnen we je steeds de geschikte oplossing voorstellen. Zo bieden we etiketteeroplossingen die beantwoorden aan de reglementering waarin jouw klant actief is. We maken het ook mogelijk om zelf je etiketten te ontwerpen of te standaardiseren. Wil je het afdrukken op een verregaande manier automatiseren of jouw printerpark centraal beheren, het kan. Daarbij ondersteunen we zowel barcodes als RFID-oplossingen op de meest optimale manier.

Geef je de logistiek van jouw etiketteeroplossing liever uit handen, dan kunnen wij alles wat je nodig hebt in één pakket voorzien: industriële printers en printsoftware, etiketten en linten op basis van een afroepplan. Ook voor het onderhoud en de ondersteuning kun je op PHI DATA vertrouwen.

Als logistieke dienstverlener moet je niet enkel snel kunnen leveren, de juistheid van jouw leveringen is minstens even belangrijk. Bovendien verwachten klanten steeds vaker dat je hen te allen tijde de juiste informatie over hun zending kan verschaffen.

IDdelivery®, onze proof of delivery oplossing laat je toe om de volledige leveringscyclus te automatiseren: van de belading van de vrachtwagen over de route en de timing van de aankomst tot en met het tekenen voor ontvangst. Dat maakt het mogelijk om al jouw zendingen op de voet te volgen via een uniek barcodenummer.

Zo komt de nodige realtime informatie over alle leveringsrondes binnen handbereik, zowel voor jezelf als voor jouw klanten. Bovendien laat de mobiele handscanner bestuurders toe om productiever te werken en verlaagt de kans op fouten, aangezien de manuele administratie vermindert. Dankzij de geautomatiseerde processen kan je eveneens sneller factureren en slimmer omgaan met mogelijke retourzendingen.

Jouw klanten vertrouwen erop dat hun goederen in perfecte staat op bestemming aankomen. Via draadloze monitoring zorg je ervoor dat temperatuurgevoelige goederen tijdens hun verblijf in jouw magazijn en het transport in optimale conditie blijven. Ook om de luchtvochtigheid en het CO2-gehalte binnen bepaalde ruimtes te bewaken biedt automatische monitoring een uitkomst.

Met behulp van RFID-technologie garanderen wij je de automatische controle van jouw goederen en zorgen we voor een waarschuwing mochten bepaalde drempelwaarden overschreden worden. Zo kan je jouw klanten te allen tijde een optimale kwaliteit van de goederen waarborgen. Onze oplossing voor condition monitoring verzamelt bovendien automatisch alle metingen. Daardoor beschik je steeds over de nodige rapporten en statistieken om klanten goed te informeren of de nodige certificaten te verkrijgen.

Voor logistieke dienstverleners is het een grote uitdaging om slecht voorspelbare verbruiken goed op te volgen. Denken we maar aan wisselstukken en voorraad voor projecten.

In dat geval is onze specifieke oplossing voor voorraadbeheer de uitkomst. Hierbij maken we maximaal gebruik van barcodes en/of RFID-tags om de locaties en de goederen te identificeren. Handterminals registreren elke magazijnbeweging in real time. Via dit geautomatiseerd voorraadbeheer laten we jouw medewerkers toe om veel efficiënter te werken en vermijd je tegelijk stockbreuken en onnodige bestellingen.

Omdat elke actie en beweging in de historiek zichtbaar wordt, is deze oplossing perfect om analyses uit te voeren over de verbruiken per project, afdeling of klant. Daarnaast is het mogelijk om de acties per magazijnmedewerker in kaart te brengen, wat de weg vrijmaakt voor productiviteitsmetingen.

Om competitief te blijven, is een efficiënte goederenverwerking voor logistieke dienstverleners essentieel. Een Warehouse Management Systeem of WMS is perfect geplaatst om de activiteiten binnen de magazijnmuren optimaal te stroomlijnen.

Zowel voor het WMS als de ondersteunende auto-ID-technologie kan je bij PHI DATA terecht met IDwms®. Wij rusten elke ‘drager’ – meestal een pallet – en elke magazijnlocatie voor je uit met een uniek barcode ID-nummer. Via mobiele terminals registreer je vervolgens alle goederenbewegingen: van ontvangst over stockage en picking tot en met de verzending. Het resultaat is een vlot en foutloos beheer van de locaties, minder administratie, een hogere productiviteit en een doeltreffende herbevoorrading. De software genereert ook automatisch barcode-etiketten en andere documenten. Uiteraard integreren wij het WMS ook met jouw ERP.

Wens je extra snel en handenvrij orders te verzamelen, dan kan je ook kiezen voor voicepicking in plaats van barcodescanning.